ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΔΩΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΜΑΣ

"Χριστός ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας

και τοις εν τοις μνήμασι ζωή χαρισάμενος¨

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Εφημερίδα Δεκεμβρίου 2012 Φύλλο 19ο

Παμμεγιστοι ταξιαρχες
    
Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς
Ιερός Ναός Παμμεγ. Ταξιαρχών       Μηνιαία Εφημερίδα        
Άνω Νεστορίου                              Δεκέμβριος  2012
Τηλ: 24670-31113                           Φύλλο 19ο



"Χριστός γεννάται δοξάσατε"

Η Βηθλεμ νοιξε τν Παράδεισο, λτε ν δομε.

Τν πόλαυσι κρυμμένη βρήκαμε, λτε ν πάρουμε
το παραδείσου τ δρα μέσα στ Σπήλαιο.
Εκε φανερώθηκε δέντρο περφυσικ,
πο προσφέρει φεσι,κε μέσα ερέθηκε
πηγάδι χειροποίητο,π᾿ που Δαβδ
παλι πιθύμησε ν πι.
κε μέσα βρίσκεται Κόρη πο γέννησε Βρέφος
κα σταμάτησεν μέσως τ δίψα το δμ κα το Δαβίδ.
Γι τοτο πρς τ Σπήλαιο ς τρέξουμε,
κε πο γεννήθη Νέο Παιδί, χρονος Θεός. 
                                                 
                                                                ( Οίκος Χριστουγέννων)

Ο Δημιουργός της μητέρας, Γιός της θέλησε κι γινε.Ο προστάτης τν βρεφν, Βρέφος στ φάτνη πλαγίαζε.
Κα
προσπαθώντας ν τν καταλάβη Το ᾿λεγεν Μητέρα Του:
«Πές μου, παιδί μου, π
ς μέσα μου ρθες;
Σ κοιτάζω, Σπλάχνο μου, κα μένω κατάπληκτη,
γιατ Σ θηλάζω κα γάμο δν κανα.
κι
ν Σ βλέπω σπαργανωμένο,
τν παρθενίαν μου κόμα πείραχτην θωρ.
γιατ
σ τν φύλαξες,
πο διάλεξες κι γινες Νέο Παιδί, χρονος Θεός.

                                                ( Οίκος Χριστουγέννων)


Λόγοι πατέρων.....

Όταν λέγεις «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με» , τρέμει όλη η κόλασις, μόνο να την λέγεις από την καρδιά σου.
                                                                                                    (Γέρων Κλεόπας Ηλίε)

Άμα σου έρθει λογισμός να κατακρίνεις κάποιον να σκεφτείς πρώτα, ότι εσύ είσαι πιο αμαρτωλός από αυτόν.                                                                                                                                                                                                                                                                      ( Γέρων Ευμένιος)

Να μη διστάζετε. Να μην ντρέπεσθε. Ό,τι κι αν κάνατε και την πιο μεγάλη αμαρτία ακόμα, ο Πνευματικός έχει την εξουσία από τον ίδιο τον  Δεσπότη Χριστό και τους Αποστόλους να  σας συγχωρήση με το πετραχήλι του.
                                                                                                                           ( Γέρων Ιάκωβος Τσαλίκης)

Ο λόγος και ο σκοπός για τον οποίο υπάρχει και ζη ο άνθρωπος στη γη, είναι να ομοιωθεί προς τον Χριστό. Και θα το πετύχει αυτό όταν θα προσβλέπη προς τον Χριστό ως το τέλειο παράδειγμα και θα ζη και θα πολιτεύεται σύμφωνα με τους λόγους Του και τις εντολές Του.             
                                                                                                                 ( Γέρων Ευσέβιος Ματθόπουλος)


ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

« Χριστός γεννάται»

Βλέπω παράξενο και παράδοξο μυστήριο, ποιμένες, αντί να παίζουν με τις φλογέρες τους κάποιο μελωδικό σκοπό, ψάλλουν ουράνιο ύμνο και γεμίζουν με τους ήχους τους τα αυτιά μου. Ψάλλουν άγγελοι και ανυμνούν αρχάγγελοι, υμνούν τα Χερουβίμ και δοξολογούν τα Σεραφίμ. Όλοι πανηγυρίζουν γιατί βλέπουν το Θεό στη γη και τον άνθρωπο στους ουρανούς. 
Βλέπουν Εκείνον που είναι πάνω στον ουρανό, να βρίσκεται κάτω στη γη λόγω της οικονομίας του για τον άνθρωπο, και τον άνθρωπο που είναι στη γη, να βρίσκεται ψηλά στον ουρανό εξαιτίας της φιλανθρωπίας του Θεού.
Σήμερα η Βηθλεέμ έγινε όμοια με τον ουρανό, αφού εμφανίστηκαν σ’ αυτήν αντί για αστέρια άγγελοι που ανυμνούν το Θεό, και δέχτηκε με τρόπο θαυμαστό στο χώρο της όχι το φυσικό ήλιο, αλλά τον Ήλιο της δικαιοσύνης. Και μη ζητάς να μάθεις πώς έγινε αυτό. Γιατί εκεί όπου εκδηλώνεται η θέληση του Θεού, νικώνται οι φυσικοί νόμοι. Θέλησε λοιπόν ο Θεός, μπόρεσε, κατέβηκε από τους ουρανούς και έσωσε τον άνθρωπο, γιατί τα πάντα υπακούουν στο Θεό. Σήμερα γεννιέται ο αιώνιος και γίνεται εκείνο που δεν ήταν. Ενώ δηλαδή ήταν Θεός, γίνεται άνθρωπος, χωρίς να παύσει να είναι Θεός. Δεν έχασε δηλαδή τις θεϊκές του ιδιότητες για να γίνει άνθρωπος, ούτε πάλι άλλαξε κι από άνθρωπος έγινε Θεός. Αλλά ενώ ήταν Θεός Λόγος, χωρίς να πάθει τίποτε, προσέλαβε την ανθρώπινη σάρκα, και η θεία φύση παρέμεινε αμετάβλητη.
Και όταν γεννήθηκε, οι Ιουδαίοι δεν παραδεχόντουσαν την παράδοξη γέννησή του και οι μεν Φαρισαίοι παρερμήνευαν τις θείες Γραφές, οι δε Γραμματείς δίδασκαν τα αντίθετα του μωσαϊκού νόμου. Ο Ηρώδης γύρευε το νεογέννητο, όχι για να του προσφέρει τιμές, μα για να το σκοτώσει. Γιατί έβλεπαν ότι σήμερα τα πράγματα ήρθαν αντίθετα προς τις προσδοκίες τους. Γιατί όπως λέγει ο Ψαλμωδός: «δεν έγιναν αυτά κρυφά από τα παιδιά τους και θα γίνουν γνωστά και στις επερχόμενες γενεές».
Προσήλθαν λοιπόν βασιλείς να δουν με θαυμασμό το Βασιλιά των ουρανών και απορούσαν πως ήρθε στη γη χωρίς αγγέλους και αρχαγγέλους και θρόνους και κυριότητες και δυνάμεις και εξουσίες, και πέρασε από δρόμο παράξενο και απάτητο, δηλαδή από σπλάχνα παρθενικά, χωρίς να παύσει να επιστατεί τους αγγέλους Του και χωρίς να χάσει τις θεϊκές του ιδιότητες έγινε άνθρωπος και ήρθε κοντά μας. Βασιλείς λοιπόν ήρθαν να προσκυνήσουν τον ένδοξο Βασιλιά των ουρανών, στρατιώτες να υπηρετήσουν τον αρχιστράτηγο των ουρανίων δυνάμεων, γυναίκες να προσκυνήσουν Εκείνον που γεννήθηκε από γυναίκα, για να μετατρέψει σε χαρά τις λύπες της γυναίκας. Ήρθαν παρθένοι στον υιό της Παρθένου κι απορούσαν πώς ο δημιουργός των μητρικών μαστών και του γάλακτος, Εκείνος που κάνει τους μαστούς να βγάζουν μόνοι τους άφθονο γάλα, πώς έφαγε παιδική τροφή από μητέρα Παρθένο. Ήρθαν τα νήπια σ’ Εκείνον που έγινε νήπιο για να συντεθεί ύμνος στον Κύριο από νήπια που ακόμα θηλάζουν. Ήρθαν παιδιά προς το Παιδί που τα έκανε μάρτυρες Του εξαιτίας της θηριωδίας του Ηρώδη. Ήρθαν οι άνδρες σ’ Εκείνον που έγινε άνθρωπος και θεράπευσε τις ταλαιπωρίες των δούλων Του. Ήρθαν ποιμένες στον καλό Ποιμένα που θυσιάζεται για να σώσει τα πρόβατά Του. Ήρθαν ιερείς σ’ Εκείνον που έγινε Αρχιερέας κατά σειρά διαδοχής από τον Μελχισεδέκ. Ήρθαμε οι δούλοι σ’ Εκείνον που έλαβε δούλου μορφή, για να μετατρέψει σε ελευθερία τη δουλεία μας. Ήρθαν οι ψαράδες σ’ Εκείνον που τους μετέτρεψε από απλούς ψαράδες σε ψαράδες ανθρώπων. Ήρθαν τελώνες σ’ Εκείνον που ανέδειξε έναν από τους τελώνες σε ευαγγελιστή. Ήρθαν οι πόρνες σ’ Εκείνον που άφησε τα πόδια Του να τα βρέξει με τα δάκρυά της η πόρνη. Και για να μιλήσω με συντομία, όλοι οι αμαρτωλοί ήρθαν να δουν τον Αμνό του Θεού που σήκωσε πάνω Του την αμαρτία όλου του κόσμου, οι ταπεινοί μάγοι, οι ποιμένες που τον τίμησαν, οι τελώνες που κήρυξαν το Ευαγγέλιο, οι πόρνες που του πρόσφεραν μύρα, η Σαμαρείτιδα που επιθυμούσε να γευθεί νερό από την πηγή της ζωής, η Χαναναία που είχε ακλόνητη πίστη.
Αφού λοιπόν όλοι πανηγυρίζουν χαρούμενοι, κι εγώ επιθυμώ να σκιρτήσω, και να χορέψω και να πανηγυρίσω. Χορεύω χωρίς να παίζω κιθάρα, χωρίς να κινώ κλάδους κισσού, χωρίς να κρατάω αυλό, χωρίς να κρατάω αναμμένες λαμπάδες, αλλά κρατώντας στα χέρια μου αντί για μουσικά όργανα, τα σπάργανα του Χριστού. Γιατί αυτά είναι η ελπίδα μου, αυτά είναι η ζωή, αυτά είναι η σωτηρία μου αυτά είναι για μένα αυλός και κιθάρα. Γι’ αυτό τα έχω μαζί μου, για να μου δώσουν με τη δική τους δύναμη την ικανότητα να πω μαζί με τους αγγέλους: «Δόξα στον ύψιστο Θεό», και μαζί με τους ποιμένες: «και ας επικρατήσει στη γη η ειρήνη και στους ανθρώπους η αγάπη».
                                                          (Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος)

Ένα πουλάκι γέννησε στην παλάμη του αυγό.

Στα τέλη του έκτου με αρχάς του εβδόμου αιώνος, έζησε και αγίασε στην Ιρλανδία
ένας άγιος ερημίτης,ο όσιος Κέβιν (Kevin), που καλλιεργούσε πολύ την προσευχή. Πριν αποτραβηχτεί στα βουνά της Ιρλανδίας για άσκηση και ησυχία ο Άγιος Κέβιν, είχε χρηματίσει και ηγούμενος της μονής του Γκλεντάου .
Εκοιμήθη οσιακώς το 618 μ.Χ. Η Εκκλησία μας τον τιμά στις 3 Ιουνίου.
Το 1995 το βραβείο της λογοτεχνίας Νόμπελ απενεμήθηκε στον Ιρλανδό Σέιμους Χίνι (Seamus Heaney). Στην πανηγυρική τελετή και ομιλία που εξεφώνησε στην Σουηδική Ακαδημία αναφέρθηκε σε ένα θαυμαστό γεγονός του Αγίου αυτού, του Κέβιν.
Κάποτε ενώ ο όσιος προσηύχετο στην ύπαιθρο νοερά, και με τεντωμένα τα χέρια του σε σχήμα Σταυρού, αρπάχτηκε ο νους του στα απόρρητα μυστήρια της Βασιλείας του Αγίου Θεού, όπου εγεύετο και απελάμβανε ακόρεστα το ουράνιο μέλι της θείας ευφροσύνης μαζί με τις αποκαλύψεις, που θα εδέχετο οπωσδήποτε από τον Πανάγιο εν Τριάδι Θεό.
Η νοερά και λογική λατρεία αυτού του προσευχομένου απλανώς αγίου, ετέθη εκτός χρόνου, και χωρίς όρια γιατί κράτησε αυτή η στάσις της προσευχής του για πολλές μέρες.
Η ακινησία του προσευχομένου αυτού Αγίου Κέβιν, ήταν τόσο ειρηνική, τόσο απόλυτη και τόση ευλογημένη, ώστε ένα πουλί ήρθε και κάθισε στην ανοιχτή παλάμη του, και γέννησε το αυγό του! Και όχι μόνον το γέννησε αλλά δεν δίστασε και να το κλωσήσει για μέρες πολλές μέχρις ότου από τον μικρό αυτό αυγό βγήκε ένα πουλάκι, ο νεοσσός όπως λέγεται.
Τον άγιον αυτόν, ο λογοτέχνης τον ονόμασε «οδοδείχτη». Δείχτη πορείας. Δείχτη πορείας είπε, που μας οδηγεί στην πνευματική μας ενηλικίωση.
                      (π.Στέφανος Αναγνωστόπουλος)



Η Παρθένος (Μαρία) σήμερα τν Λόγο,
πο πρν π τος αἰῶνες ταν κα εναι
μ
ς στ σπήλαιο ρχεται γι νν) γεννήσει μυστικά. Οκουμένη κουσε (τ νέο) κα χόρευε,
δόξασε μαζ
μ τος γγέλους κα τος Βοσκούς,
τ
ν πρν π τος αἰῶνες (ζντα) Θε πειδ θέλησε ν μς φανερωθε σν Νέο Παιδί.
                       
                                              ( Κοντάκιο προεόρτιο)
 
Η Παρθένος (Μαρία) σήμερα
τν περούσιο (Θεό) τίκτει
κα
γ τ σπήλαιο πηγαίνει κα προσφέρει στν πρόσιτο.
Ο
γγελοι μαζ μ τος Βοσκος δοξολογον
κα
ο Μάγοι μαζ μ τ στρο δοιπορον, πειδ γι μς γεννήθη (σν) Παιδ Νέο Θες πο πρν π τος αἰῶνες ταν κα εναι.

                                      ( Κοντάκιο Χριστουγέννων)


Αυτός πο εναι ναρχος κα αώνιος, τώρα λαμβάνει ρχή.
Ατς πο εναι αθύπαρκτος, δημιουργεται.
Ατς πο εναι πειρος, χωρεται στν περιορισμένη νθρώπινη φύση.
Ατς πο πλουτίζει μ τ γαθά Του τν κόσμο, γίνεται φτωχς, παίρνοντας νθρώπινο σμα, γι ν πλουτίσω γ μ τν θεότητά Του.
Ποις μπορε ν παραστήσει πόσος εναι πλοτος τς γαθότητός Του;
Γι᾿ ατ κα σ μαζ μ τν στέρα τρέξε κα μαζ μ τος Μάγους φέρε Του γι δρα, χρυσ κα λιβάνι κα σμύρνα. Τίμησέ Τον ς Βασιλέα κα Θε κα ς Λυτρωτή, πο νεκρώθηκε γι σένα.
Μαζ μ τος ποιμένες δόξασέ Τον, μ τος γγέλους μνησέ Τον, μ τος ρχαγγέλους σκίρτησε π χαρά.
ς εναι κοιν πανήγυρις τν ορανίων κα τν πιγείων δυνάμεων…»    
                                                                                      ( αγ. Γρηγόριος ο Θεολόγος)




Στα κείμενα ακολουθείται η γλώσσα του εκάστοτε συγγραφέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.