ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ ΔΩΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΜΑΣ

"Χριστός ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας

και τοις εν τοις μνήμασι ζωή χαρισάμενος¨

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Εφημερίδα Φεβρουαρίου 2013 φύλλο 21ο

Παμμεγιστοι ταξιαρχεσ
    
Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς
Ιερός Ναός Παμμεγ. Ταξιαρχών       Μηνιαία Εφημερίδα        
Άνω Νεστορίου                              Φεβρουάριος 2013
Τηλ: 24670-31113                           Φύλλο 21ο


«Τους κόλπους του ουρανίου Πατέρα συμβολίζουν, Χριστέ μου,
    τα χέρια του Συμεών που Σε κράτησαν στην αγκαλιά του

Το γεγονός της Υπαπαντής του Κύριου ημών Ιησού Χριστού, μας εξιστορεί ο Ευαγγελιστής Λουκάς στο κεφάλαιο Β', στ. 22-35, και συνέβη σαράντα μέρες μετά τη Γέννηση του Ιησού που σύμφωνα με τον Μωσαϊκό νόμο, κάθε πρωτότοκο αρσενικό παιδί έπρεπε να αφιερώνεται στον Θεό και να προσφέρει σε Αυτόν θυσία, ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια την τεσσαρακοστή ημέρα από τη γέννησή του. Έτσι, η Υπεραγία Θεοτόκος, 40 ημέρες μετά τη Γέννηση του Χριστού, πήγε τον Υιό Της με τον Ιωσήφ στην Ιερουσαλήμ για να τον παρουσιάσει στο Ιερό.
Στο Ναό ήταν και ο υπερήλικας Δίκαιος Συμεών , ένας ευλαβής ιερέας, που είχε πληροφορηθεί ύστερα από Θεία Αποκάλυψη, ότι δεν θα πεθάνει προτού δει τον Μεσσία, τον Υιό του Θεού . Ο Συμεών, φωτισμένος από το Άγιο Πνεύμα βρισκόταν εκεί για να Τους υποδεχθεί στην είσοδο και δέχτηκε στην αγκαλιά του τον Κύριο έχοντας καταλάβει μέσω Θείας παρεμβάσεως, ότι Αυτός είναι ο Μεσσίας. Τότε κοίταξε τον ουρανό και είπε δοξολογόντας: «Νυν απολύεις τον δούλον σου, Δέσποτα, κατά το ρήμα σου εν ειρήνη, ότι είδον οι οφθαλμοί μου το σωτήριόν σου, ο ητοίμασας κατά πρόσωπον πάντων των λαών, φως εις άποκάλυψιν εθνών και δόξαν λαού σου Ισραήλ». Δηλαδή, τώρα πάρε την ψυχή μου Δέσποτα, σύμφω-να με το Λόγο Σου, ειρηνικά, διότι τα μάτια μου είδαν Αυτόν που θα φέρει τη σωτηρία που ετοίμασες για όλους τους λαούς και θα είναι γι' αυτούς Φως, που θα αποκαλύψει τον αληθινό Θεό και θα δοξάσει το λαό σου Ισραήλ.
Η Θεοτόκος με τον Ιωσήφ  θαύμασαν τα λεγόμενά του, εκείνος τους ευλόγησε και προφήτευσε:
"Ιδού ούτος κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών εν τω Ισραήλ και εις σημείον αντιλεγόμενον.. Δηλαδή, Αυτός,  ο Ιησούς Χριστός, θα γίνει αιτία να καταστραφούν ή να σωθούν πολλοί Ισραηλίτες. Θα είναι σημείο αντιλεγόμενο, για να φανερωθούν οι πραγματικές διαθέσεις πολλών. Και προσωπικά στη Θεοτόκο προφήτευσε:“Και σου δε αυτής την ψυχήν διελεύσεται ρομφαία, όπως αν αποκαλυφθώσιν εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί"΄Οσο για σένα, ο πόνος για το παιδί σου θα διαπεράσει την καρδιά σου σαν δίκοπο μαχαίρι.



Λόγοι πατέρων

Δεν μας τις φέρνει σε χαρτοσακούλες τις αρετές ο Θεός. Μας δίνει μόνο τις ανάλογες ευκαιρίες. Αν δεν τις εκμεταλλευτούμε και κατακρίνουμε τον πλησίον, έχουμε κατακριθεί δυο φορές. Και διότι κατακρίναμε και διότι δεν μετανοήσαμε γι’αυτό.                                                                                                                 ( γέρων Παΐσιος)






Συναξαρι της ημερας

Η Πολιουχος των αθηνων

γία Φιλοθέη γεννήθηκε στν θήνα π γονιος ρχοντες, μοναχοπαίδι το γγέλου Μπενιζέλου κα τς Συρίγας. Φιλοθέη νομάσθηκε ταν γινε καλογρηά, λλ τ πρτο νομά της ταν Ρεβούλα. μητέρα της τανε στείρα κα παρακαλοσε τ Θε ν τς δώσει τέκνο, κα μία νύχτα εδε πς βγκε π τ εκόνισμα τς Παναγίας να φς δυνατ κα πς μπκε στν κοιλιά της. Κι᾿ ληθινά, τ φς κενο τανε γιασμένη ψυχ τς κόρης πο γέννησε σ᾿ ννι μνες. π μικρ φανέρωνε μ τ φερσίματα κα μ τ ασθήματά της ποι θ γινότανε στερώτερα, στολισμένη μ κάθε λογς ρετή. Στν εσέβεια εχε γι δηγό της τν δια τ μητέρα της πο τανε ελαβέστατη.
Φτάνοντας σ λικία δώδεκα χρονν τ ζήτησε γι γυνακα κάποιος ρχοντας το τόπου, μ κόρη δν θελε ν παντρευθε. λλ πειδ ο γονιοί της τν παρακαλούσανε, τρυφερ ψυχή της δν βάσταξε ν τος λυπήσει κα ν τος παρακούσει κα στ τέλος παραδέχθηκε ν πανδρευθε μ κενον τν πλούσιο νθρωπο, πο τανε μως πολ φτωχς στν ψυχή, διεστραμμένος κα κακός. Τρία χρόνια ζησε μαζί του Ρεβούλα κάνοντας πομο-ν στ πότομα φερσίματά του, ς πο νδρας της πέθανε κι᾿ πόμεινε χήρα. Ο γονιοί της θελήσανε ν τν ξαναπανδρέψουνε, μ ατ τος επε καθαρ πς ταξε ν γίνει καλόγρηα.
Σν πεθάνανε ο γονιοί της, δέκα χρόνια π τν καιρ πο χήρεψε, δόθηκε λεύθερα στν σκηση,μ νηστεες,προσευχές,γρύπνιες καὶ ἐλεημοσύνες.
Κατήχησε τς πηρέτριές της κα τς κανε δοχεα το Πνεύματος. Κατ θέλημα το γίου νδρέα πο εδε στν πνο της, χτισε να μοναστήρι μ κκλησία στνομά του. φο τελείωσε τ μοναστήρι, Ρεβούλα χειροθετήθηκε μοναχ μ τνομα Φιλοθέη. Ο πρτες δελφς πο ζήσανε μαζί της τανε ο δουλεύτρες πο εχε στ πατρικ σπίτι της. Μ τν καιρ δραμαν πλθος λλες παρθένες κι᾿ π ρχοντικς οκογένειες κα ντυθήκανε τ μοναχικ σχμα. ξν π τ ντόπια κορίτσια πο συμμάζευε στ μοναστήρι της, δινε προστασία κα σ ξένες γυνακες πο ρχόντανε στν θήνα π διάφορα μέρη σκλαβωμένες π τος Τούρκους.Τ γιασμένα λό-για της μπαιναν στν καρδιά τους σν δροσι κα νθιζαν μέσα τος τ εοσμα νθη τν ρετν. K᾿ πειδ πληθαίνανε λοένα ο μαθήτριές της, χτισε κι᾿ λλο μοναστήρι και μετόχια. Φτωχ κι᾿ ρφαν κορίτσια βρήκανε προστασία κ᾿ ργασία μέσα σ᾿ κενα τ καταφύγια. Σ ,τι κτήματα εχε γία π τος γονιούς της, χτισε μοναστήρια κα φτωχοκομεα. K᾿ εχε πολλ περιουσία.
Κα τ ργα της βεβαιώνανε τ λόγια της κατ τ λόγια του Χριστο πο λέγει: «ς δ᾿ ν ποιήσ κα διδάξ, οτος μέγας κληθήσεται ν τ βασιλεί τν ορανν» (Ματθ. ε, 19). που μάθαινε πς βρίσκεται φτωχός, δυστυχισμένος, ρρωστος, χαροκαμένος, τρεχε σ βοήθειά του μ περισσότερη προθυμία παρ ν παιρνε δια τ βοήθεια π᾿ λλον. χτισε νοσοκομεα κα γηροκομεα κοντ στ μοναστήρι της κι᾿ γία Φιλοθέη δν φρόντιζε μοναχ γι τ γιατρειά τους κα γι τ σωματικ τροφ τος λλ κα γι τν πνευματική. Μ κάθε τρόπο πάσχιζε ν νακουφίσει τος δυστυχισμένους, τος τάιζε, τος νοι-γε πηγάδια γι νάχουνε νερό, τος γιάτρευε, τος βρισκε δουλειά. κόσμος τν λεγε «κυρ δασκάλα».
Μ ο Τορκοι, πο εχανε τς σκλάβες,μάθανε πς τς εχε περιμαζέψει Φιλοθέη κα μπήκανε σν θηρία στ κελλί της πο κειτότανε ρρωστη κα τν τραβήξανε κα τν πήγανε στν πασά. Κα κενος πρόσταξε ν τ ρίξουνε στ φυλακή. γία δν φοβήθηκε, λλ τοιμάσθηκε ν χύσει τ αμα της γι τν πίστη το Χριστο. Τν λλη μέρα πασς πρόσταξε ν τ βγάλουνε π τ φυλακ κα ν τν παρουσιάσουνε μπροστά του, κα τς επε ν διαλέξει νάμεσα στ δυό, ν᾿ ρνηθε τν πίστη της ν κοπε τ κεφάλι της. Μ γία πάντησε μ φοβία πς εναι τοιμη ν μαρτυρήσει γι τν Χριστό. πασς θβγαζε τν πόφαση ν κόψουνε τ κεφάλι της,λλ προφθάσανε κάποιοι πίσημοι χριστιανο κα μ τ παρακάλια τος λλάξανε τ γνώμη το πασ κα πρόσταξε ν τ βγάλουνε π τ φυλακή.
Γυρίζοντας στ μοναστήρι της σία, δν παψε ν πορεύεται πως κα πρν στ δρόμο το Χριστο.
Τν παραμον το γίου Διονυσίου στ 1589 γία Φιλοθέη βρισκότανε στ μοναστηράκι ποχε χτισμένο στ Πατήσια. Τ βράδυ συναχθήκανε ο δελφς γι ν κάνουνε γρυπνία. Κάποιοι γαρηνοί, πο τν χθρευόντανε π καιρό, πηδήσανε π τ μάντρα κα πιάνοντας τν γία ρχί-σανε ν τ χτυπνε ς πο τν φήσανε μισοπεθαμένη. Τν λλη μέρα τ σηκώσανε ο δελφς κα τν πήγανε στ μετόχι ποχε στν Περισό. Σν συνέφερε λίγο, πιασε τν προ-σευχή, εχαριστώντας τ Θε γιατ ξιώθηκε ν πληρωθε μ κακία γι τ καλ πο κανε στος νθρώπους κα ν μοιάσει σ᾿ ατ μ τν Χριστό, κατ τ λόγια του ποστόλου Πέτρου πο λέγει: «καθ κοινωνετε τος το Χριστο παθήμασι, χαίρετε» (Α Πέτρ. δ 13).
Στς 19 Φεβρουαρίου το 1589 παρέδωσε τν καθαρ ψυχή της στν Κύριο, πο πόμεινε τόσα βάσανα γι τν γάπη του.Τ γιο σκήνωμά της βρίσκεται στ σημεριν Μητρόπολη.
Αγία του Θεού πρέσβευε και για εμάς τους αμαρτωλούς στον Κύριο.
(Φώτης Κόντογλου π τ σάλευτο Θεμέλιο, κρίτας 1996)


«Δεν υπάρχει κάτι ασφαλέστερο για την σωτηρία από το να προσηλώνεται κανείς και  να κρέμεται πάντοτε από την ελπίδα στο Θεό...αυτή η ελπίδα είναι τείχος αρράγιστο,.. είναι πύργος ακαταμάχητος.
Ακόμα, λοιπόν, και αν οι περιστάσεις απειλούν θάνατο και κίνδυνο και πανωλεθρία, μη σταματήσεις να ελπίζεις στο Θεό και να περιμένεις τη σωτηρία απ’Αυτόν. Διότι σ’αυτόν όλα είναι εύκολα και κατορθωτά.»                                         ( ιερός Χρυσόστομος)



Το δαχτυλίδι στην κοιλιά του ψαριού

Ο δίκαιος Συμεών αρκετά χρόνια πριν από τη γέννηση τού Χριστού, επιστρέφοντας στά Ιεροσόλυμα μαζί μέ άλλους νομοδιδασκάλους από κάποια αποστολή, έκαναν συζήτηση πάνω σέ κάποια προφητικά κείμενα. Μεταξύ αυτών συζητήθηκε καί αυτό, πού αναφέρεται στόν Ησαΐα: "Ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει καί τέξεται Υιόν, καί καλέσεις τό όνομα αυτού Εμμανουήλ" (7, 14). Ο Συμεών, άν καί άνθρωπος μέ πολλή ευλάβεια δυσπίστησε, καί πρόβαλλε αντιρρήσεις γιά τό αδύνατο τής γεννήσεως ανθρώπου μέ παρθενογένεση.Ενώ γίνονταν αυτή η κουβέντα, δέχθηκε από κάποιο αόρατο χέρι ένα ηχηρό ράπισμα, ενώ παράλληλα ακούστηκε μιά φωνή, πού τού έλεγε: "Καί θά δούν τά μάτια σου καί θά αγγίξουν τά χέρια σου τόν Χριστόν Κυρίου".
Παρ' όλα αυτά η δυσπιστία δέν τόν αποχωρίστηκε καί εξακολουθούσε νά έχει τούς ενδοιασμούς του.
Καί ενώ περνούσαν ένα ποτάμι, έβγαλε από τό χέρι του τό δακτυλίδι, το πέταξε στό νερό τού ποταμού καί είπε: "Αν αυτό τό δακτυλίδι ξαναβρεθεί στά χέρια μου, τότε πράγματι θά μπορέσουν όλα αυτά νά γίνουν πραγματικότητα".
Η πορεία τής επιστροφής στά Ιεροσόλυμα συνεχίζονταν οπότε καί έφθασαν σέ κάποιο πανδοχείο ζητώντας φαγητό καί διαμονή. Ο πανδοχέας τούς πρόσφερε ψάρια. Καί ενώ έτρωγαν τά ψάρια, σ' εκείνο τού Συμεών βρέθηκε μέ τρόπο θαυμαστό τό δακτυλίδι, πού πρίν είχε πετάξει στά νερά τού ποταμού.
Ο Συμεών γεμάτος θαυμασμό, δοξολόγησε τό Θεό γιά τό θαυμαστό σημάδι πού τού φανέρωσε, καί πεπεισμένος πιά στήν εκπλήρωση τής προφητείας τού Ησαΐα επιστρέφει στά Ιεροσόλυμα μέ τήν απόφαση τής παραμονής, γιά τό υπόλοιπο τής ζωής του, στόν ιερό χώρο τού Ναού αναμένοντας νά δούν τά μάτια του τήν εκπλήρωση τής προφητείας.
Στήν ηλικία τών εκατό δέκα χρόνων αξιώθηκε νά κρατήσει στήν γηραλέα του αγκαλιά τό Βρέφος Ιησού καί να ζητήσει μετά τήν "απόλυσή" του από τήν ζωή.


Ω, ψυχή μου, δοξολόγησε ακατάπαυστα τον Κύριο, και όλες οι εσωτερικές μου δυνάμεις, ο νους και η καρδιά μου, ας δοξολογούν το Άγιο όνομά Του, για τα μεγαλεία και τις πολλές Του ευεργεσίες.
Δοξολόγησε, ω ψυχή μου, τον Κύριο και μη λησμονείς ποτέ καμμία από τις ευεργεσίες Του προς εσένα.
 Δοξολόγησε τον Θεό σου, ο οποίος σου συγχωρεί όλες τις ανομίες, θεραπεύει όλες τις πνευματικές και σωματικές ασθένειές σου....
Ο Κύριος είναι οικτίρμων και ελεήμων, μακρόθυμος και γεμάτος από ελέη. Δεν οργίζεται, για να μας καταστρέψει  τελείως, ούτε κρατεί αιώνια την οργή Του. Δεν μας τιμώρησε ποτέ ανάλογα με τη βαρύτητα και το πλήθος των ανομιών μας, ούτε και σύμφωνα με τις αμαρτίες μας ανταπέδωσε σε μας την πρέπουσα τιμωρία.
Διότι, όσο απροσμέτρητο είναι το ύψος του ουρανού από τη γη, τόσο μέγα και κραταιό, τόσο αμέτρητο είναι το έλεος του Θεού προς εκείνους που Τον  φοβούνται και Τον ευλαβούνται .
 Όσο απροσμέτρητος είναι η απόσταση της ανατολής από τη δύση, τόσο απομάκρυνε από εμάς ο Θεός τις αμαρτίες μας, ώστε να είμαστε απαλλαγμένοι από αυτές.
 Όπως σπλαχνίζεται ο στοργικός πατέρας τα παιδιά του, έτσι και ο Κύριος σπλαχνίζεται πάντοτε εκείνους που Τον φοβούνται...                                                     ( ψαλμός 102)
 


Στα κείμενα ακολουθείται η γλώσσα του εκάστοτε συγγραφέα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.